קטלבלס – סדנאות קטלבלס למתרגלים וקורסים להכשרת מדריכי קטלבלס

BIG TIME מרץ 2008
אימון : קטלבל'ס
שיטת אימון חדשה הגיעה לישראל – קטלבל'ס (הנפת משקולות), מדובר באימון כושר ייחודי, המשלב את כל מרכיבי הכושר : גמישות, שיווי משקל, כוח, סיבולת, זמן תגובה ומהירות. האימון נועד לאזן את הגוף, ובכך הוא משפר את התפקוד היומיומי של הגוף, מפחית כאבים ומסייע בשיקום מפציעות. השיטה עובדת כך: בעזרת משקולת קטלבל'ס, הנראית כמו כדור תותח עם ידית אחיזה, מניעים או מניפים את המשקולת סביב הגוף, על פי תרגילים מובנים, האימון נעשה בתנועת שרשרת המפעילה את כל הגוף. הקטלבל'ס התפתח ברוסיה ב-1704 על ידי חוואים ועובדי נמל רוסים.
אורי הירש (38), מדריך הקטלבל'ס הראשון בארץ, מנהל בימים אלה את סטודיו קטלבל'ס ברמת השרון, המונה כשלושה מדריכים בשלבי הסמכה.
קורס בסיסי – 500 שקל, משקולת – 600-120 שקל.

תופסים תנופה / מגזין מנטה, מרץ 2008

רוצים לשרוף עד 1,500 קלוריות בשעה ? כדאי שתשקלו
להניף את המשקולת המוזרה הזאת, שנראית כמו כדור
של תותח עם ידית אחיזה. היא מסתירה מאחוריה
חתיכת היסטוריה, אבל אנחנו כאן בגלל שיטת האימון
שהתפתחה בעקבותיה – קטלבל'ס – שנחשבת לדבר הכי חם היום
בקרב כוכבות הוליווד ומאיימת להיות הדבר הבא גם כאן.
איך זה עובד : השיטה שייכת לתחום האימונים הפונקציונליים,
כלומר דוגלת באימון הגוף כולו תוך דגש על תבניות תנועה. במהלך
התרגול מניעים או מניפים את המשקולת מסביב לגוף באופן שדורש
מקבוצות שריר רבות להשתתף על-פי תרגילים מובנים. השיטה
פועלת בתנועת שרשרת רציפה המלמדת את המוח והגוף לתפקד
כיחידה שלמה, בתיאום ובתזמון בין האיברים, ובכך משפרת את
טווחי התנועה, הקואורדינציה, היציבה, הכוח, הסבולת האירובית
ומהירות התגובה.
למי זה טוב : לכל אחד, ואפשר גם להתאים את האימון למטרה :
הפחתת משקל או שיפור הכושר.
למה זה כדאי : 1,500 קלוריות בשעה כבר אמרנו, אבל הבונוס הוא
שתוכלו לראות תוצאות בזמן קצר יחסית : 2-3 אימונים בשבוע למשך
שישה שבועות.
איפה תניפו : אצל אורי הירש, מאמן כושר הוליסטי שהביא את השיטה לארץ.

עולם האישה, מרץ 2008
לקח ארבע שנים לקטלבל'ס לכבוש את
ארצות-הברית, ולהשתלב כאחת משיטות האימון
הטרנדיות. עכשיו אורי הירש, מאמן כושר, גייר את
הקטלבל'ס ומציע תוכנית אימון בסטודיו שלו
ברמת-השרון. מדובר באימון משקולת, שעובד על
גמישות, שיווי משקל, כוח וסיבולת, תוך הפעלת
תנועתיות של כל הגוף. אחרי שישה שבועות כבר
תראו שינוי משמעותי במראה. היכנסו לאתר הבית.

קטלבל

קטלבל – אורי הירש בערוץ 10

קטלבל האימון היחיד שהקים אותי מהספה

קטלבל – אורי הירש בערוץ 2

ההיסטוריה של הקטלבלס

משקולות הקטלבלס, כפי שאנו מכירים אותן כיום, הובאו לאירופה על ידי סוחרים מיוון העתיקה ומפרס, והן שימשו במקור ככלי למדידת סחורות חקלאיות. מראשית המאה ה- 18 מופיע הקטלבל ברוסיה- חוואים ועובדי נמל רוסים השתמשו במשקולות הקטלבלס כיחידת מידה. במקור השתמשו בחצי פוד (8 ק"ג) , פּוּד (16 ק"ג) , פוד וחצי ( 24 ק"ג) ושני פוד (32 ק"ג) .

קיצורי קטלבלס

פעם ראשונה בקטלבלס ? לא מכיר את שמות התרגילים ? לנוחיותך, רשימת קיצורי התרגילים שיעזרו לכך להבין מי נגד מי… מוזמן לבדוק לעתים קרובות את הרשימה (החלקית…) היא מתעדכנת מעת לעת… אם חסר תרגיל או יש לך להוסיף, מוזמן להגיב…

קטלבלס לנשים

השפעת אימון הקטלבלס על נשים עשויה להיות שונה מהשפעת האימון על גברים, לאור העובדה שקיימים הבדלים גופניים בין נשים לגברים, הורמון הטסטוסטרון נמוך אצל נשים לעומת גברים וכתוצאה מכך רמת העלייה במסת השריר, נמוכה יותר מאשר אצל גברים. אולם, צפוי שיפור ניכר ביכולת התנועתית, במרכיבי הכושר הגופני, ובהופעה החיצונית בשל שריפת שומן מוגברת, שיפור בקצב חילוף החומרים וירידה במשקל (בשילוב תוכנית תזונתית מתאימה).

עשור לקטלבלס

משיחות שהיו לי עם יוצאי ברית המועצות בישראל, אני שומע תסכול רב על מצב הקטלבלס התחרותי בישראל. אין מתחרים, אין תקציב, אין מתאמנים, הישראלים חלשים ... ב 2006 לפני שהבאתי את הקטלבלס לישראל, ישראל הייתה שממה מבחינת קטלבלס (להוציא קומץ זניח של יוצאי ברה"מ שעשו את זה לבד בבית ושם זה גם נשאר), רוב האנשים הרימו גבה, הסתכלו בחשש, ושאלו מה זה בכלל קטלבלס ? זה מסוכן, לא בטוח ... ההתנגדות או הגיחוך לקטלבלס הייתה במיינסטרים. לא הייתה אפשרות לרכוש קטלבל בישראל, לא היו מדריכים, לא היו מכונים ומרכזים להכשרת מדריכי קטלבלס... שממה.

קטלבלס ולמידה

"תרגש אותי", "תחדש לי", "למה אתה חוזר כל הזמן על אותם התרגילים?", "אבל עשינו את התרגיל הזה באימון הקודם?" תרגול מאומץ ומאתגר, שינויי התרגילים בכל אימון מגדיל את הגירוי הגופני ומונע הסתגלות של הגוף למאמץ ובכך מביא את המתאמן לתוצאות מהירות וטובות יותר מבחינת ירידה במשקל, חיטוב הגוף ושיפור מרכיבי הכושר הגופני.

לקבלת מידע, ייעוץ והכוונה

קטלבל | רבי עקיבא 50 הרצליה | 077-540-8885 ​ | פייסבוק איתנים ספורט | וואטסאפ 
שעות פעילות | א' – ה' 8:00-11:00 – 16:00-21:00 | שישי 8:00-12:00
דואר אלקטרוני: info@functionaltraining.co.il

דילוג לתוכן