קטלבלס – סדנאות קטלבלס למתרגלים וקורסים להכשרת מדריכי קטלבלס

קטלבלס – סדנאות קטלבלס למתרגלים וקורסים להכשרת מדריכי קטלבלס

קטלבלס הוא כלי לאימון כושר פונקציונלי בעל יכולת שיפור גבוהה. אימון פונקציונלי =  תרגול תנועתי תפקודי ( Functional training) הוא תרגול לשיפור היכולות של האדם על מנת שיוכל לתפקד בצורה יעילה בסביבתו (ביצוע מטלות בחיי היום יום בצורה יעילה, בריאה וללא כאבים או שיפור הישגים אצל ספורטאים).

ניתן לדרג תרגול תנועתי תפקודי (אימון פונקציונלי – Functional training) על בסיס יכולות של מרכיבי כושר, מרכיבי הכושר הינם הכרחיים לתפקוד יעיל של תנועת האדם ביום יום.

מרכיבי הכושר הם (ע"פ Dr. Tudor Bompa)
• כוח
• סבולת
• גמישות
• מהירות
• קואורדינציה

ובנוסף, צירוף של :
• כוח + מהירות = עוצמה (כוח מתפרץ)
• גמישות + קואורדינציה = זריזות / קלילות
שיפור יכולות ומניעת פציעות תלוי באימון נכון אשר צריך להכין את האדם להתמודד עם דרישות היום יום.

מדד / תרגילסקווטבמכשירסקווט עם מוטאולימפיסקווט קטלבל'ססקווט קטלבל'ס מתקדם
עוצמה+++++++++
כוח++++++++++
סבולת++++++++++++
גמישות+++++
מהירות+++++++++
קוֹאוֹרְדִּינַצְיָה+ מתוך  ½++++++
קלילות00+++
סיכום9.5/2112/2115/2118/21

טבלה : השוואת סקווט ודרוג על פי מרכיבי יכולות מוטוריות

סקווט הוא תרגיל תנועתי תפקודי שמתאים והכרחי לביצוע בכל רמות האוכלוסייה (מספורטאי צמרת ועד מתאמני גיל הזהב).
ניקוד :
0 = אין שיפור
+ = שיפור קל
++ = שיפור בינוני
+++ = שיפור מצוין

ניתן לראות ביצוע סקווט במכשיר מניב מעט יכולות מוטוריות ובעל יכולת שיפור גופנית נמוכה בהשוואה לשאר התרגילים.

יתרונות נוספים באימון קטלבלס :

אימון של כל הגוף – כל תרגילי הקטלבל'ס שמתבצעים בעמידה, מפעילים את כל קבוצות השרירים בגוף ללא יוצא מן הכלל.

שיפור במרכיבי הכוח, הגמישות והקלילות (זריזות)

כלי אימון מצוין לשיפור ההוצאה אנרגטית (שריפת שומנים)
אימון קטלבל'ס מפעיל הרבה קבוצות שרירים ובעצימות גבוהה יותר מכל סוג אחר של אימונים. הנפת הקטלבל'ס דורשת מכל הגוף לעבוד קשה כדי להניע ולייצב את הקטלבל'ס. כל אלה הופכים את
אימון הקטלבל'ס לאימון עצים, דבר המבטיח הוצאה אנרגטית גבוהה ביותר (שרפת שומנים).
במהלך האימון וקצב הוצאה אנרגטית גבוה  גם לאחר תום הפעילות.

אימון יעיל
בשל הדרישה הגבוהה למעורבות של מערכת העצבים, ומעורבות של קבוצות שרירים רבות במהלך ביצוע תרגילי הקטלבל, תרגול בקטלבלס מבטיח יעילות גבוהה בתוך זמן קצר.

תרגול מצוין לנשים וילדים
אפשרות לאימון במשקלים קלים (4 ק"ג עד 40 ק"ג) ושילוב התנועות הטבעיות של הגוף הופך את תרגול הקטלבלס לכלי לירידה במשקל ועיצוב הגוף – שתי מטרות אימון נפוצות בקרב נשים, מטרות אלו מתאימות גם בקרב ילדים בימינו (מגפת ההשמנה וחוסר התנועה).

מקור :
Kettlebells “Ring” True

קטלבל – אורי הירש בערוץ 10

קטלבל האימון היחיד שהקים אותי מהספה

קטלבל – אורי הירש בערוץ 2

ההיסטוריה של הקטלבלס

משקולות הקטלבלס, כפי שאנו מכירים אותן כיום, הובאו לאירופה על ידי סוחרים מיוון העתיקה ומפרס, והן שימשו במקור ככלי למדידת סחורות חקלאיות. מראשית המאה ה- 18 מופיע הקטלבל ברוסיה- חוואים ועובדי נמל רוסים השתמשו במשקולות הקטלבלס כיחידת מידה. במקור השתמשו בחצי פוד (8 ק"ג) , פּוּד (16 ק"ג) , פוד וחצי ( 24 ק"ג) ושני פוד (32 ק"ג) .

קיצורי קטלבלס

פעם ראשונה בקטלבלס ? לא מכיר את שמות התרגילים ? לנוחיותך, רשימת קיצורי התרגילים שיעזרו לכך להבין מי נגד מי… מוזמן לבדוק לעתים קרובות את הרשימה (החלקית…) היא מתעדכנת מעת לעת… אם חסר תרגיל או יש לך להוסיף, מוזמן להגיב…

קטלבלס לנשים

השפעת אימון הקטלבלס על נשים עשויה להיות שונה מהשפעת האימון על גברים, לאור העובדה שקיימים הבדלים גופניים בין נשים לגברים, הורמון הטסטוסטרון נמוך אצל נשים לעומת גברים וכתוצאה מכך רמת העלייה במסת השריר, נמוכה יותר מאשר אצל גברים. אולם, צפוי שיפור ניכר ביכולת התנועתית, במרכיבי הכושר הגופני, ובהופעה החיצונית בשל שריפת שומן מוגברת, שיפור בקצב חילוף החומרים וירידה במשקל (בשילוב תוכנית תזונתית מתאימה).

עשור לקטלבלס

משיחות שהיו לי עם יוצאי ברית המועצות בישראל, אני שומע תסכול רב על מצב הקטלבלס התחרותי בישראל. אין מתחרים, אין תקציב, אין מתאמנים, הישראלים חלשים ... ב 2006 לפני שהבאתי את הקטלבלס לישראל, ישראל הייתה שממה מבחינת קטלבלס (להוציא קומץ זניח של יוצאי ברה"מ שעשו את זה לבד בבית ושם זה גם נשאר), רוב האנשים הרימו גבה, הסתכלו בחשש, ושאלו מה זה בכלל קטלבלס ? זה מסוכן, לא בטוח ... ההתנגדות או הגיחוך לקטלבלס הייתה במיינסטרים. לא הייתה אפשרות לרכוש קטלבל בישראל, לא היו מדריכים, לא היו מכונים ומרכזים להכשרת מדריכי קטלבלס... שממה.

קטלבלס ולמידה

"תרגש אותי", "תחדש לי", "למה אתה חוזר כל הזמן על אותם התרגילים?", "אבל עשינו את התרגיל הזה באימון הקודם?" תרגול מאומץ ומאתגר, שינויי התרגילים בכל אימון מגדיל את הגירוי הגופני ומונע הסתגלות של הגוף למאמץ ובכך מביא את המתאמן לתוצאות מהירות וטובות יותר מבחינת ירידה במשקל, חיטוב הגוף ושיפור מרכיבי הכושר הגופני.

לקבלת מידע, ייעוץ והכוונה

קטלבל | רבי עקיבא 50 הרצליה | 077-540-8885 ​ | פייסבוק איתנים ספורט | וואטסאפ 
שעות פעילות | א' – ה' 8:00-11:00 – 16:00-21:00 | שישי 8:00-12:00
דואר אלקטרוני: info@functionaltraining.co.il

דילוג לתוכן