קטלבלס – סדנאות קטלבלס למתרגלים וקורסים להכשרת מדריכי קטלבלס

קטלבלס – סדנאות קטלבלס למתרגלים וקורסים להכשרת מדריכי קטלבלס

MSN-BeOK קטלבלס – ותגידו שלום לאימונים הישנים

"קטלבל'ס", שיטת האימון החדשה בישראל, מאיימת להתפשט כרוח סערה ברחבי הארץ ולתפוס את מקומם של היוגה, ספינינג וחדר הכושר. הכל על האופנה החדשה בכושר הגופני

23/01/2009

"קטלבל'ס". כוכבות הוליווד, נשות עסקים וכל אנשי הצמרת בקרב האחות הגדולה שלנו, אמריקה, הולכים שבי אחריה מזה ארבע שנים.

מצוידים בחליפת טרנינג ומשקולת אחת מיוחדת. נפרדים בחיבוק מהאח הבכור, יוגה, ולצדה של שיטת הפילאטיס משלבים את הטרנד החדש בעיר: "קטלבל'ס".
כעשור שנים לאחר שהתפתחה כתורת אימון לשמה, ה"קטלבל'ס" (kettlebells) חוטפת בארה"ב את כתר הספורט החם מידיו של הספינינג.
אדם בכושר גופני טוב יכול לשרוף באימון קטלבל'ס עד 1,500 קלוריות בשעה, לעומת 600 בריצה על הליכון ו-300 קלוריות ביוגה. משך האימון נע בין 20-45 דקות.
מהו אימון קטלבל'ס? אימון כושר ייחודי, המשלב את כל מרכיבי הכושר: גמישות, שיווי משקל, כוח, סיבולת, זמן תגובה ומהירות.
הגישה דוגלת בתנועתיות של הגוף כולו, בשיפור היכולות האתלטיות של הגוף, חיזוק הגוף, שיפור היציבות והיציבה, שיפור סיבולת כושר אירובי, וכמובן שריפת שומנים.
איך עובדת השיטה? שיטת אימון בעזרת משקולת קטלבל'ס (הנראית כמו כדור תותח עם ידית אחיזה). מניעים או מניפים את המשקולת מסביב לגוף (כל הגוף צריך לעבוד קשה כדי להניע ולייצב אותה) על פי תרגילים מובנים.
שיטת הקטלבל'ס פועלת בתנועת שרשרת המפעילה את כל הגוף. התנועה מלמדת את המוח והגוף לתפקד כיחידה שלמה בתאום ובתזמון בין האיברים, ובכך משפרת את טווחי התנועה.
האימון מפעיל קבוצות שרירים גדולות יותר מאשר כל סוג אחר של אימונים, ומשפר את היציבה במהירות גדולה בהרבה.
תנוחות שונות באימון קטלבל'ס
אידיאלי לנשים. אימון קטלבל'ס יעזור להיפטר משומן עודף ולבנות שרירים דקים שישוו לגוף מראה מיוצב יותר. ניתן גם להתאים את האימון עם המשקולת בהתאם למטרה: הפחתה במשקל, או שיפור הכושר הגופני.
כמה זמן חולף עד שרואים תוצאות? צריך להתאמן שישה שבועות עד שמבחינים בהבדל, אבל זה יכול לקרות קודם לכן. עם שניים, שלושה אימונים בשבוע אפשר להיראות נפלא די מהר.
אימון פונקציונאלי. המוח לא מזהה שרירים, כי אם תבניות תנועה. ככל שהאדם מתבגר, ישנה שחיקה במפרקים, חולשה של שרירים, קיצורי גידים ורצועות, הגורמים לליקויי יציבה והתפתחות של חוסר איזון שרירי בגוף.
ובכך גורמים למגבלה תנועתית של האדם ובדרך כלל גם לכאב בחגורת הצוואר והכתפיים, בין השכמות, בגב תחתון, בברכיים, בכפות הרגליים ועוד.
אם נפרק את כל תנועות הגוף נוכל לגלות שבע תבניות תנועה: בתחילת חיינו, כתינוקות אנחנו מפתחים תבניות תנועה דרך כפיפה, פשיטה ופיתול בעמוד השדרה.
מאוחר יותר אנחנו מתחילים לפתח יכולות של הגפיים כמו תנועות דחיפה ומשיכה ולאחר מכן ישיבה שפופה ודרכה עמידה על הרגליים ומשם להליכה, ריצה וטיפוס.
תבניות תנועה מתפתחות בהדרגה ובגיל מסוים ההתפתחות מגיעה לשיאה ומשם מתדרדרת כשהגוף נחלש, היציבה הופכת לקויה ויכולת התנועה מצטמצמת.
אימון פונקציונאלי לא נועד רק כדי לשפר יכולות וליצור את המראה האתלטי, אלא גם להשיב ולשפר את תבניות התנועה של הגוף, היציבה והאיזון בגוף, ובכך משפר את התפקוד של הגוף ביום יום, מפחית כאבים ומסייע בשיקום מפציעות.
ההיסטוריה של הקטלבל'ס. הקטלבל'ס (גיירה, ברוסית) התפתח ברוסיה בשנת 1704. חוואים ועובדי נמל רוסים, השתמשו במשקולות הקטלבל'ס, שהיו למעשה יחידת מדידה רוסית עתיקה.
לאימון הקלטלבל'ס שושלת בינלאומית ארוכה, והשתמשו בו לוחמים וספורטאים בכל העולם. הוא היה הבחירה של המתאמנים בתחילת 1900, עוד לפני תרבות מפתחי הגוף ומנפחי השרירים, כשהמטרה עוד הייתה לשפר את היכולות הגופניות.
באמצע המאה ה-19 הקטלבל'ס נעלם בארצות המערב והחל לשגשג ברוסיה. כולם השתמשו בקטלבל'ס, מאנשים פשוטים ועד ליחידות העילית של הצבא הסובייטי וספורטאים אולימפים.
ב-1948 התקיימה התחרות הראשונה בקטלבל'ס ברוסיה. מאוחר יותר ענף זה הפך לספורט הלאומי של רוסיה. כיום בארה"ב, טובי הספורטאים, יחידות עילית של הצבא, המשטרה ומתאמני אומנויות לחימה, מתאמנים בקטלבל'ס כדי לשמור על רמתם הגבוהה.
דוגמאות לתרגילי קטלבל'ס בסיסיים בעזרת משקולת הקטלבל'ס: תחילה, הנפה: הרמת המשקולת מהקרקע תוך כדי שימוש באגן ובישבן כמקור הכוח (לא צריך להרגיש בזרועות את המאמץ).
סקווט, דחיקה למעלה (הרמת המשקולת מגובה החזה אל מעל הראש) ולסיום ההנפה והחטיפה. ההנפה: משתמשים בזרועות כבמטוטלת ומניפים את הקטלבל מבין הרגליים עד לגובה הראש.
הקושי היחיד הוא לנסות לעצור, כשהמשקולת מאיימת למשוך את הזרועות דרך הרגליים בדרך למטה. החטיפה: הנפה מתמשכת, ובעקבותיה סיבוב המשקולת מעל פרק היד, כמעט ב-360 מעלות.

MSN-BeOK קטלבל'ס – ותגידו שלום לאימונים הישנים 

קטלבל – אורי הירש בערוץ 10

קטלבל האימון היחיד שהקים אותי מהספה

קטלבל – אורי הירש בערוץ 2

ההיסטוריה של הקטלבלס

משקולות הקטלבלס, כפי שאנו מכירים אותן כיום, הובאו לאירופה על ידי סוחרים מיוון העתיקה ומפרס, והן שימשו במקור ככלי למדידת סחורות חקלאיות. מראשית המאה ה- 18 מופיע הקטלבל ברוסיה- חוואים ועובדי נמל רוסים השתמשו במשקולות הקטלבלס כיחידת מידה. במקור השתמשו בחצי פוד (8 ק"ג) , פּוּד (16 ק"ג) , פוד וחצי ( 24 ק"ג) ושני פוד (32 ק"ג) .

קיצורי קטלבלס

פעם ראשונה בקטלבלס ? לא מכיר את שמות התרגילים ? לנוחיותך, רשימת קיצורי התרגילים שיעזרו לכך להבין מי נגד מי… מוזמן לבדוק לעתים קרובות את הרשימה (החלקית…) היא מתעדכנת מעת לעת… אם חסר תרגיל או יש לך להוסיף, מוזמן להגיב…

קטלבלס לנשים

השפעת אימון הקטלבלס על נשים עשויה להיות שונה מהשפעת האימון על גברים, לאור העובדה שקיימים הבדלים גופניים בין נשים לגברים, הורמון הטסטוסטרון נמוך אצל נשים לעומת גברים וכתוצאה מכך רמת העלייה במסת השריר, נמוכה יותר מאשר אצל גברים. אולם, צפוי שיפור ניכר ביכולת התנועתית, במרכיבי הכושר הגופני, ובהופעה החיצונית בשל שריפת שומן מוגברת, שיפור בקצב חילוף החומרים וירידה במשקל (בשילוב תוכנית תזונתית מתאימה).

עשור לקטלבלס

משיחות שהיו לי עם יוצאי ברית המועצות בישראל, אני שומע תסכול רב על מצב הקטלבלס התחרותי בישראל. אין מתחרים, אין תקציב, אין מתאמנים, הישראלים חלשים ... ב 2006 לפני שהבאתי את הקטלבלס לישראל, ישראל הייתה שממה מבחינת קטלבלס (להוציא קומץ זניח של יוצאי ברה"מ שעשו את זה לבד בבית ושם זה גם נשאר), רוב האנשים הרימו גבה, הסתכלו בחשש, ושאלו מה זה בכלל קטלבלס ? זה מסוכן, לא בטוח ... ההתנגדות או הגיחוך לקטלבלס הייתה במיינסטרים. לא הייתה אפשרות לרכוש קטלבל בישראל, לא היו מדריכים, לא היו מכונים ומרכזים להכשרת מדריכי קטלבלס... שממה.

קטלבלס ולמידה

"תרגש אותי", "תחדש לי", "למה אתה חוזר כל הזמן על אותם התרגילים?", "אבל עשינו את התרגיל הזה באימון הקודם?" תרגול מאומץ ומאתגר, שינויי התרגילים בכל אימון מגדיל את הגירוי הגופני ומונע הסתגלות של הגוף למאמץ ובכך מביא את המתאמן לתוצאות מהירות וטובות יותר מבחינת ירידה במשקל, חיטוב הגוף ושיפור מרכיבי הכושר הגופני.

לקבלת מידע, ייעוץ והכוונה

קטלבל | רבי עקיבא 50 הרצליה | 077-540-8885 ​ | פייסבוק איתנים ספורט | וואטסאפ 
שעות פעילות | א' – ה' 8:00-11:00 – 16:00-21:00 | שישי 8:00-12:00
דואר אלקטרוני: info@functionaltraining.co.il

דילוג לתוכן