קטלבלס – סדנאות קטלבלס למתרגלים וקורסים להכשרת מדריכי קטלבלס

קטלבלס – סדנאות קטלבלס למתרגלים וקורסים להכשרת מדריכי קטלבלס

מהו תרגול תנועתי באמצעות קטלבל ?

תרגול באמצעות קטלבלס מבוסס ברובו על הנפות, על תנועה רב-מפרקית המצריכה קואורדינציה בין- מפרקית ברמה גבוהה ועל הוצאה אנרגטית גבוהה. התרגול מורכב מתרגילים המשפרים את יכולת ומיומנות התנועה ואת מרכיבי הכושר הגופני (עוצמה, כוח, סיבולת, גמישות, מהירות, קואורדינציה, זריזות, שיווי משקל, דיוק, זמן תגובה) וכמו בחיים, גם התרגול באמצעות הקטלבלס כולל שילוב מוכלל של מספר מרכיבי כושר גופני.

דרך התרגול, הגוף לומד לתפקד כיחידה שלמה בתיאום ובתזמון בין האיברים: דרך המוח ומערכת העצבים מועבר המסר אל השרירים המספקים את הכוח לתנועת הגוף – תנועה הדורשת מגוון שרירים שפועלים בכל תרגיל. חלקם שרירים תנועתיים (יוצרים תנועה במפרקים שאמורים לנוע) וחלקם שרירים מייצבים (מונעים תנועה במפרקים שאינם אמורים לנוע ושמופעל עליהם עומס המנסה להזיזם). הדינמיות והזרימה בתרגול גורמים להוצאת אנרגיה משמעותית. יותר קבוצות שרירים מאומנות בתרגול זה בבת-אחת והוא משלב היבטים גופניים וחשיבתיים כאחד (ריכוז, דיוק, קואורדינציה, שיווי משקל ועוד). המתרגל לומד כיצד לבצע נכון ויעיל יותר תנועות יומיומיות, כגון כיצד להרים ולהניח דברים על הרצפה וכדומה. אחד היתרונות הגדולים של תרגול תנועתי תפקודי באמצעות הקטלבלס הוא שבזמן נתון מקנה התרגול שיפור במספר רב של יכולות גופניות. הוא משלב דיוק וזרימה בדומה ליוגה, כוח ועוצמה בדומה להרמת משקולות ואומנויות לחימה והוצאה אנרגטית בדומה לאימוני ריצה. להמשך

קטלבל – אורי הירש בערוץ 10

קטלבל האימון היחיד שהקים אותי מהספה

קטלבל – אורי הירש בערוץ 2

ההיסטוריה של הקטלבלס

משקולות הקטלבלס, כפי שאנו מכירים אותן כיום, הובאו לאירופה על ידי סוחרים מיוון העתיקה ומפרס, והן שימשו במקור ככלי למדידת סחורות חקלאיות. מראשית המאה ה- 18 מופיע הקטלבל ברוסיה- חוואים ועובדי נמל רוסים השתמשו במשקולות הקטלבלס כיחידת מידה. במקור השתמשו בחצי פוד (8 ק"ג) , פּוּד (16 ק"ג) , פוד וחצי ( 24 ק"ג) ושני פוד (32 ק"ג) .

קיצורי קטלבלס

פעם ראשונה בקטלבלס ? לא מכיר את שמות התרגילים ? לנוחיותך, רשימת קיצורי התרגילים שיעזרו לכך להבין מי נגד מי… מוזמן לבדוק לעתים קרובות את הרשימה (החלקית…) היא מתעדכנת מעת לעת… אם חסר תרגיל או יש לך להוסיף, מוזמן להגיב…

קטלבלס לנשים

השפעת אימון הקטלבלס על נשים עשויה להיות שונה מהשפעת האימון על גברים, לאור העובדה שקיימים הבדלים גופניים בין נשים לגברים, הורמון הטסטוסטרון נמוך אצל נשים לעומת גברים וכתוצאה מכך רמת העלייה במסת השריר, נמוכה יותר מאשר אצל גברים. אולם, צפוי שיפור ניכר ביכולת התנועתית, במרכיבי הכושר הגופני, ובהופעה החיצונית בשל שריפת שומן מוגברת, שיפור בקצב חילוף החומרים וירידה במשקל (בשילוב תוכנית תזונתית מתאימה).

עשור לקטלבלס

משיחות שהיו לי עם יוצאי ברית המועצות בישראל, אני שומע תסכול רב על מצב הקטלבלס התחרותי בישראל. אין מתחרים, אין תקציב, אין מתאמנים, הישראלים חלשים ... ב 2006 לפני שהבאתי את הקטלבלס לישראל, ישראל הייתה שממה מבחינת קטלבלס (להוציא קומץ זניח של יוצאי ברה"מ שעשו את זה לבד בבית ושם זה גם נשאר), רוב האנשים הרימו גבה, הסתכלו בחשש, ושאלו מה זה בכלל קטלבלס ? זה מסוכן, לא בטוח ... ההתנגדות או הגיחוך לקטלבלס הייתה במיינסטרים. לא הייתה אפשרות לרכוש קטלבל בישראל, לא היו מדריכים, לא היו מכונים ומרכזים להכשרת מדריכי קטלבלס... שממה.

קטלבלס ולמידה

"תרגש אותי", "תחדש לי", "למה אתה חוזר כל הזמן על אותם התרגילים?", "אבל עשינו את התרגיל הזה באימון הקודם?" תרגול מאומץ ומאתגר, שינויי התרגילים בכל אימון מגדיל את הגירוי הגופני ומונע הסתגלות של הגוף למאמץ ובכך מביא את המתאמן לתוצאות מהירות וטובות יותר מבחינת ירידה במשקל, חיטוב הגוף ושיפור מרכיבי הכושר הגופני.

לקבלת מידע, ייעוץ והכוונה

קטלבל | רבי עקיבא 50 הרצליה | 077-540-8885 ​ | פייסבוק איתנים ספורט | וואטסאפ 
שעות פעילות | א' – ה' 8:00-11:00 – 16:00-21:00 | שישי 8:00-12:00
דואר אלקטרוני: info@functionaltraining.co.il

דילוג לתוכן